A. Griškevičiaus kūrybos pristatymai Lietuvoje

August 9, 2016  |  Parodos  |  Share
Viršuje - Algis Griškevičius. Iliuzija. 2016, 114×162 cm, aliejus, drobė

Rugpjūčio 12 d. 18 val. Klaipėdos parodų rūmuose bus atidaryta šešiasdešimt antroji Algio Griškevičiaus tapybos, fotografijos bei objektų personalinė paroda „Trys bandymai pagauti šviesą“. Ekspozicijoje bus galima pamatyti darbus, kurtus dar 2002 metais, o taip pat vos prieš kelias savaites nuo molberto nuimtas drobes.


© Darius Vaičekauskas

Algio Griškevičiaus kūrybai būdingas kritinis dabarties vertinimas, visuomenės būsenų ir nuostatų aktualizacija, nevengiant ironijos ir tragikomedijos. Per keletą dešimtmečių pasikeitė autoriaus tapybos darbų spalvinė raiška ir kompoziciniai sprendimai, tačiau galima įžvelgti nuoseklumą kūrinių temose ir objektuose: dažniausiai nuo žmonių tušti miesto peizažai, architektūros detalės, restauruojami ar apleisti pastatai, pastoliai, nereprezentacinės miesto erdvės, tuščios žaidimų aikštelės ir atrakcionų parkai, miesto ir gamtos susitikimai. Tapybos darbuose beveik nėra žmonių arba jie – pavieniai ir tarsi atsitiktiniai, neveikiantys miesto, gyvenančio savo gyvenimą. A. Griškevičiui būdinga itin detali, materiali tapyba, uždara kompozicija, intensyvi, ekspresyvi, iš nematomo šaltinio sklindanti šviesa bei priešingybių jungimas į vieną visumą.

A_Griskevicius_Uztemimas
Algis Griškevičius. Užtemimas. 2009, 56×100 cm, tonuota fotografija

Jei tapybos darbuose gamta linkusi daiktėti ar brautis į urbanistines erdves, tai fotografijoje ji – bene vienintelė konstanta. Išskirtinis Lietuvos fotografijos kontekste, A. Griškevičius savo fotografinėse serijoje fiksuoja iš anksto kruopščiai suplanuotas ir apgalvotas situacijas, kurių pagrindinis veikėjas – žmogus. Žmogus, neretai virstantis gyvūnu, mitine būtybe, daiktu ar net mutantu. Kartais autorius kritikuodamas šiuolaikinį kūno įvaizdį, nuolatinį, perdėtą jo aukštinimą sąmoningai deformuoja žmogaus kūną arba sukuria jam neįprastą ir nenatūralų kontekstą.

Vėlyvieji A. Griškevičiaus objektai – gamtos metaforų ir autoriaus fantazijos sintezė. Iš vytelių supinti stambūs objektai šliaužia, krenta, šokinėja, tupi ir t.t. Jie primena pastolių motyvą tapybos ir fotografijos darbuose, tik čia jie nepalaiko nieko, tik tuščią erdvę.

A_Griskevicius_Pavasario_linksmybes
Algis Griškevičius. Pavasario linksmybės. 2008–2009, H – 160 cm, W – 250 cm, medis

Kritika ir humoras, vyraujantys visose kūrybos sferose, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje atkreipia plačios gyventojų grupės dėmesį ir pelno simpatiją bei kritikų įvertinimą. Per Lietuvą keliaujanti paroda dar kartą papildyta pačiais naujausiais ir dar nerodytais A. Griškevičiaus darbais, tad klaipėdiečiai ir miesto svečiai turės galimybę pamatyti tikrai pačią išsamiausią autoriaus kūrybos retrospektyvą iki šiol.

© Eglė Deltuvaitė

Šiaulių dailės galerijoje A. Griškevičiaus retrospektyvinė paroda veikė 2016 m. balandžio 14 – gegužės 7 d.
Paroda „Trys bandymai pagauti šviesą“ Klaipėdos parodų rūmuose – 2016 m. rugpjūčio 12 – rugsėjo 4 d.
Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje Vilniuje 2016 m. spalio 14 – lapkričio 14 d.

Parodą rengia VšĮ „Kultūros meniu”.

Pagrindiniai rėmėjai

LTK_Logotipas(6)

LRKM logo LT visi-01


Leave a Reply